05 November 2007

It's partytajm

Jo, jag har verkligen misskött min blogg!! Fy på mig! Men för att göra saker liite bättre så har jag bestämt mig för att fixa ett party! Ett alldeles speciellt party. Veckans Bokfemma är att ordna en fest för fem favoritkaraktärer. Vad kul det ska bli! Som alltid så har jag valt de första fem namn som dök upp:

Mma Ramotswe. Henne vill jag möta, prata med, utbyta recept med och lyssna på hennes historier från Botswana och från hennes detektivbyrå.

Kommissarie Brunetti. Hans kärlek till god mat och dryck gör honom till en gäst jag gärna ser på min fest. Kanske kan han t o m få mig att vilja besöka Venedig och Italien på riktigt.

Harry Potter. Jag vill veta mer. Mycket mer.

John Rebus. Jag älskar den skotska dialekten, den allra vackraste av dialekter (förutom skånska). Behöver jag mer anledning än så? :)

Som alltid så dyker det inte upp fem namn i mitt huvud utan sex eller sju. Det var extra svårt att välja den här gången. Men till slut bestämde jag mig för att bjuda in Pippi. Vilken fest det kommer att bli då!

Det blir definitivt ett knytkalas - tänk vad kul det kunde bli.

This week's Bokfemma is about inviting five fictional characters to a party.

1 comment:

Lotta said...

Pippi lär nog röra om i grytan:) Kul att se din bokfemma.